Benefity ketogenní diety

Keto strava se těší velké oblibě. Její podstatou je dostat tělo do stavu ketózy, jelikož v takovém případě organismus k tvorbě energie využívá právě tuk, který chceme zhubnout. K tomu je zapotřebí konzumovat opravdu malé množství sacharidů. Obecně se uvádí pouze 50 g denně.

povolené keto potraviny

Klesne vám apetit

Jelikož je keto dieta postavena na tucích a bílkovinách, můžete očekávat, že vaše chuť k jídlu se zmírní. Mnozí lidí rovněž uvádějí, že je po nějakém čase přešly také nejrůznější chutě na sladké či slané. Čím to je? Tím, že ze stravy vyřadíme rafinovaný cukr, “uklidníme” naše hormony, a to zejména inzulín. Jeho hladina nám tedy nebude tolik kolísat a z toho důvodu nebudeme tolik hladoví.

 

Dalším důvodem je to, že lidé mají obecně ve stravě málo bílkovin. Tato základní živina nás však na základě studií zasycuje nejvíce. Pokud tedy dojde k jejímu zvýšení v rámci této diety, k zasycení vám přirozeně bude stačit méně jídla.

 

Zbavíte se přebytečné vody

Sacharidy na sebe vážou vodu. Pokud jich tedy konzumujete velké množství můžete být poněkud zavodnění. V prvních dnech keto stravy tedy můžete očekávat, že se tělo bude zbavovat přebytečné vody a vy se tak budete cítit daleko štíhlejší a mnohem komfortněji ve vlastním těle.

keto snídaně

Zlepšení trávení

Tento bod je velice individuální. U někoho způsobuje konzumace sacharidů nadýmání a další střevní potíže. Pro tyto jedince bude keto dieta fungovat na zlepšení trávení a vy se nebudete cítit tolik “nafouknutě”.

Tato dieta je jistě skvělým způsobem, jak se můžete zbavit přebytečných kil. Ovšem je třeba mít na paměti, že jako všechny diety na světa, i tato má své nevýhody a proto není obecně doporučeno držet tento stravovací režim dlouhodobě. Na druhé straně jsme každý naprostý originál a stravování je velice individuální věc. Proto je vhodné vyzkoušet, zda tento styl jezení bude vyhovovat právě vám.